[Close x]

Doktor Tidak Bertimbang Rasa. Pesakit Dipaksa Pulang Gara-Gara RM22.

Saya nak tanya pendapat waghih2 semua tentang apa yg saya alami tengahari semalam.

Semalam dari sekolah saya pergi KLINIK MOORTHY di Taman Sri Pulai 2 sikamat seremban utk dapatkan suntikan. Sbb saya dah tak tahan sakit perut cirit birit.

Dalam keadaan hujan yg sangat lebat dan dlm keadaan sakit. Saya terlupa yg beg duit saya xder... tertinggal kat rumah.

Tapi saya fikir xperlah... dlm tngan ada RM30 klu xcukup nt saya transferlah ke dalam akaun klinik.. mesti boleh saya fikir. Lagi pun saya dah biasa g klinik tu. Setelah selesai rawatan saya maklumkan dekat doktor yg saya nak buat pembayaran melalui transfer Maybank2u melalui hpon pada waktu tu jugak.. dpn2 dia dan ceritakn masalah saya.

Doktor tu terus berkata xboleh... dan berkata pada saya kenapa saya x maklumkan pada dia ttg perkara ni ?? Dan menyuruh saya balik dlm setengah jam dtg hantar yg baki. Dan baru dia akan bgi saya ubat.

Waktu di kaunter saya bertnyakan pada staff dia sama ada boleh x pinjamkn saya RM22 dan saya akan transfer ke akaun mereka pada masa yg sama juga dan tunjukkan bukti pembayaran pada mereka. Sbb dalam keadaan hujan yg lebat dan keadaan badan saya yg x sihat xkan saya nak dtg semula dlm setengah jam betul x ?

mujurlah staff melayu di situ nak tolong tp apabila doktor tu dapat tau dia terus marahkan staff dia dan menghalang dr menolong saya. Dan dia menuduh saya memaksa staff dia. Saya terkejut... saya kata mana ada saya paksa dan xkan staff dia nak tolong saya pun x boleh??? Bagi saya bukan salahh pon.. betul x??

Doktor tu tetap menyuruh saya datang semula untuk bayar baki rm22 tadi tu. Saya kata yg saya akan menyuruh suami saya bayarkan baki pada petang nanti... dia kata ok tetapi saya tetap x boleh dapat ubat- ubat saya selagi saya x bayar habis. Laa...saya kata xkan saya xboleh ambil ubat2 saya. ? Sayakn tgah x sihat?

Saya sangat2 kecewa dan sedih dengan apa yg terjadi. Adakah saya mmg layak dilayan mcm tu oleh seorang doktor?

0 comments:

Post a Comment